Barbora Němcová

Jak se zhýčkaná holka z města vydala za dobrodružstvím

Už dva měsíce žiju v Awasse poklidným, skoro by se dalo říct až evropským, způsobem života... Voda teče, elektřina funguje, mám svou postel. Moje dobrodružnější já si ale řeklo dost a začalo volat po něčem „afričtějším“. Jako ideální se jevila reportáž 24 hodin s etiopským školákem. Samozřejmě nejlépe školáčkem z nějaké zapadlé vesnice, kde se mu o vymoženostech moderního života může jedině zdát.

10.7.2010 v 17:49 | Karma článku: 37.08 | Přečteno: 8276 | Diskuse

Barbora Němcová

Jdi na zastávku a čekej. Třeba něco pojede

Cestování etiopskými autobusy či minibusy je vskutku jedinečný zážitek. Žádný z cestovatelů po této zemi by si jej neměl nechat ujít. České karosy vám budou potom připadat jako naprosto luxusní dopravní prostředek.

7.7.2010 v 16:11 | Karma článku: 16.29 | Přečteno: 1229 | Diskuse

Barbora Němcová

Jak jsme "vytahovali" zapadlé auto ze židle

Etiopské cesty patří v období dešťů k velkým výzvám. Samozřejmě mluvíme o těch prašných vedoucích do malých vesniček, které se stávají po dešti jednou velkou louží. Mně se štěstí drželo dlouho. Řidiči projeli dosud vše bez obtíží, zapadli jsme až teď. Po sedmi týdnech v Etiopii.

19.6.2010 v 17:54 | Karma článku: 21.22 | Přečteno: 4122 | Diskuse

Barbora Němcová

Opožděná odpověď na rozhořčený email

Jako novinářka jsem příliš reakcí na svoji práci nedostávala. Pokud ano, pozitivní byly opravdu zřídka. Světlou výjimkou byla reportáž z Vasova běhu, po níž jsem dostala kromě pozvání na oběd i nabídku ke společné cestě životem. Nutno podotknout, že ona cesta nebyla míněna vážně a že si ze mě udělali legraci kamarádi.

10.6.2010 v 13:40 | Karma článku: 22.18 | Přečteno: 2253 | Diskuse

Barbora Němcová

Tam, kde čas skutečně není pánem

Na to, že v Africe je životní tempo o něco pomalejší, by se měl připravit každý, kdo sem míří. Dvojnásob to platí pro ty, kteří přijíždějí za prací. Dovolenkáři si velmi rychle uvědomí, že jejich doba odpočinku je přesně vymezená a čas si tedy nesmí ani v nejmenším kazit.

28.5.2010 v 16:15 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 1242 | Diskuse

Barbora Němcová

Období dešťů aneb proč nejezdit na kole na každou cenu

Jezdit po Awasse na kole mě baví. Připadá mi, že tak více splynu s prostředím, a navíc kolo je můj oblíbený dopravní prostředek i doma. Nabídku našeho řidiče, že mě odveze do internátu pro sirotky na druhé straně městě na domluvenou schůzku, proto velkoryse odmítám. A na mém rozhodnutí nemění nic ani to, že se nade mnou stahují černá mračna. Doslova.

16.5.2010 v 18:50 | Karma článku: 15.31 | Přečteno: 1100 | Diskuse

You! Ferengi, I love you! Give me one birr

Etiopii jsem si představovala jinak. Kupodivu mě ani tolik nepřekvapilo, kolik je tu chudoby. S tím jsem do značné míry počítala. Zarazil mě ale celý charakter země, především to, jak je tady zeleno. Období dešťů přišlo letos o poznání dříve než loni a je to znát. Při cestě z Addis Abeby na jih do Awassy, kde má Člověk v tísni hlavní pobočku, mi kolikrát krajina přišla až evropská. Asfaltové cesty, výhled na kopce a pasoucí se krávy.

12.5.2010 v 21:56 | Karma článku: 20.23 | Přečteno: 1297 | Diskuse
Pracovala jsem několik let v médiích, od dubna pracuji jako stážista Člověka v tísni v etiopské Awasse.